zondag 19 februari 2012

Weekendje Londen

Hallo,
Vorige week zijn Mark en ik een weekendje naar Londen geweest.
Anouk en Mirthe gingen naar ons pap en ons mam dus die hadden ook een geweldig weekend waar ze zich enorm op verheugden.

Vrijdagmorgen zouden we om kwart voor negen op het station in Eindhoven moeten zijn, dus we moesten op tijd op staan. Anouk en Mirthe moesten gewoon naar school dus daar moest ik ook nog eventjes het ontbijt voor maken en het eten en drinken inpakken voor op school. Ons pap en ons mam waren al om kwart voor acht bij ons, want ons pap zou ons weg brengen en ons mam zou voor Anouk en Mirthe zorgen dat ze op tijd op school zouden komen en dat we dan met een gerust hart konden gaan zodat we wisten dat alles goed met hun zou gaan.

Tegen acht uur kwamen ons Monique en Robin ook nog om ons uit te zwaaien. Opeens was het erg druk en het liep niet zoals ik wilde en ik raakte dus lichtelijk in de stress. (Mark zal wel zeggen laat dat lichtelijk er maar af en maak er maar behoorlijk van, maar het viel wel mee hoor.)
Tegen kwart over acht zijn we vertrokken na uitgezwaaid te zijn door Anouk , Mirthe en ons mam.
Op naar het station. De bus zou aan de stadszijde staan en toen we daar aankwamen was het nog erg rustig en de bus was er nog niet. We vroegen ons af of we wel goed stonden, maar langzaamaan kwamen er meer mensen.
Ons pap, ons Monique en Robin waren allemaal meegegaan om ons uit te zwaaien.

Zoals je kunt zien was het behoorlijk koud. Tegen tien voor negen kwam de bus en konden we ons klaar maken voor vertrek voor een geweldig weekend.
Op naar Londen.

Eerst gingen we naar een verzamelpunt. Dat was op Hazeldonk een parkeerplaats bij Breda. Daar moesten we deze bus uit om een uur later over te stappen in de bus naar Engeland. We hadden dus een uurtje pauze en konden nog wat eten en voor de laatste keer bellen naar huis.

Ik had geluk dat ik mijn telefoon daar op kon laden, want wie zou ik zijn als ik weer eens niet met een lege telefoon op stap ging. Na nog even met ons mam gesproken te hebben zijn we terug gelopen naar de bus en daar nog even gewacht en toen konden we instappen. Op naar Engeland.
Eerst dus met de bus naar Calais. Daar gingen we op de Ferry.

Na ongeveer een uur konden we weer naar de bus en vandaar uit gingen we op weg naar Londen. Na een hele lange tocht kwamen we aan bij het hotel. Daar konden we onze koffers neer zetten en even de kamer bekijken. Na een kwartiertje zijn we weer in de bus gestapt en hebben we Londen by Night Tour  gedaan met als afsluiting een heerlijk diner. In de bus hadden we al door kunnen geven wat we wilden zodat we eenmaal daar zowat meteen konden eten. We hadden inmiddels flinke honger. We hadden ragout met een broodje met bladerdeeg, steak met champignons en Mark had een crême brulée als toetje en ik had een soort appelbeignet. Het eten was echt heerlijk.
Vandaar uit zijn we weer terug gegaan naar ons hotel en na een kopje thee zijn we lekker gaat slapen.
Oo wat waren we moe van deze lange indrukwekkende dag.

De volgende morgen moesten we weer op tijd opstaan, want hadden alle excursies genomen die dat weekend zouden zijn. Dus om acht uur ontbijten. Lekker Engels breakfast (alleen zonder de witte bonen in tomatensaus natuurlijk) met een kopje thee met melk (wat een geluk toch voor mij) en een glaasje sinaasappelsap. Om kwart voor negen gingen we weer op pad met de bus.
We zouden een rondvaart maken over de Thames, maar helaas stond daar het water te laag zodat deze niet door ging. Daarom zijn we een korte tocht gaan maken richting de Tower Bridge. Achteraf vinden we het heel jammer dat we niet over de Tower Bridge gelopen hebben. Maar de reisleider heeft veel over de plek waar we waren verteld en over de brug en ook over het kasteel wat daar stond. Was allemaal erg indrukwekkend. Na dat allemaal bewonderd te hebben zijn we weer in de bus gestapt en naar een andere plek in Londen gereden. Veel mooie gebouwen gezien, een binnenplaats bekeken waar ook een markt gehouden werd, langs een theater gelopen waar al 60 jaar hetzelfde stuk werd opgevoerd. Dat was The Mousetrap van Agatha Christie. Verder hebben we nog veel andere dingen bewonderd en toen we op Piccadilly Circus kwamen konden we vandaar uit onze eigen weg gaan, want we hadden een vrije middag.

Als eerste gingen we naar Buckingham Palace. We hebben de wisseling van de wacht gezien en het paleis bewonderd. Natuurlijk wat leuke foto's geknipt.

Vandaar uit zijn we naar het park wat daarbij lag gewandeld. Daar was het mooi, vooral met het ijs nog op de vijver en de sneeuw in het gras. We hadden wel een zonnetje, maar het was wel verschrikkelijk koud.
Maar dat mocht de pret niet drukken. Na even naar ons thuis gebeld te hebben zijn we verder gelopen terug de stad in, want we wilden nog iets leuks kopen voor Anouk en Mirthe. Maar dat viel niet mee zeg.
Er waren heel veel souvenirwinkeltjes, maar het waren allemaal prulletjes vonden wij. Uiteindelijk hadden we een leuke berenknuffel gevonden die lekker zacht was en een truitje met Londen erop. (Toevallig kwam Mirthe erachter dat haar beer een Big Ben op het plaatje van de trui had staan en Anouk had de dubbeldekker erop.)
Na al dat winkelen besloten we om op te warmen met een lekker kopje thee. Eenmaal een eettentje uitgezocht (E.A.T. heette die) hadden we ook honger en pakten er een lekkere baguette erbij. Mark probeerde even uit of hij kon viberen met ons mam en ja dat lukte. Gelukkig reageerde ons mam terug en ook Anouk had de smaak te pakken dus we hebben even lekker digitaal kunnen kletsen.

Weer hebben we nog wat gewandeld door de stad. Ook kwamen we bij Believe it or not en ik kon het niet laten om weer een foto van mij te laten knippen langs de langste man van de wereld.
Dit heb ik toen ook in Amerika gedaan. Wat een verschil hè.

Na nog wat warme drankjes genuttigd te hebben tussen het winkelen door was het tijd om terug te gaan naar Piccadilly Circus waar de bus ons op zou pikken. We zijn toen naar de London Eye gegaan een hele grote reuzenrad. We zaten in een gesloten capsules en konden over heel Londen (by night) kijken. Schitterend.

Toen weer terug naar de bus en was het tijd om naar de middeleeuwse dinershow aan het hof van Koning Hendrik de VIII te gaan. Dit werd gehouden in the Ivory house in een heel oud pakhuis waar vroeger van alles opgeslagen werd en dan weer via schepen vervoerd werd als het verkocht was. Je kon je ook verkleden zodat je helemaal terug in de tijd was, maar dat hebben we niet gedaan. Je zat aan een hele lange tafel met ongeveer 24 mensen en als je iets moest hebben moest je maid roepen en dan kwam er een meisje jou bestelling opnemen. Alles kwam in grote kannen. Dus bier, wijn, frisdranken. Het eten kwam in grote gietijzeren kookpotten.

Dit was allemaal heel apart. Ik zei nog tegen Mark zul je zien dat we echt middeleeuws eten krijgen. Zoals vlees met botten. We lachten er nog wat mee. Eerst kregen we een voorstelling en als die afgelopen was moesten we niet klappen, maar heel hard met onze vuisten op de tafel slaan. Daarna kregen we het eten. Als eerste kregen we dus een grote kookpot met bleekselderijsoep, weer een voorstelling, toen kregen we wat plakjes vlees, kaas en tomaat op elkaar, daarna kippenpoten (ja zelfs ik heb die gegeten) en als toetje hadden we tuttifrutti. Eigenlijk was alles lekker en we zaten ook nog eens goed vol. Tegen half elf gingen we met de bus terug naar het hotel. Daar ben ik nog lekker onder de douche gesprongen, want ik was inmiddels door en door koud, want in de middeleeuwen kenden ze nog geen verwarming.

Na een heerlijke nachtrust moesten we weer vroeg op om onze laatste excursie in Londen te maken. Na weer een lekker Engels ontbijtje zijn we met de bus naar de Petticoatmarkt gegaan. Daar hebben we nog wat oorbellen en een kettinkje gekocht voor Anouk en Mirthe.

Toen was het weer tijd om in de bus te stappen en onze tocht naar huis te maken.
Het was deze dag heel erg mistig. Ook hebben we in Frankrijk een stevige sneeuwbui gehad. Maar hoe verder we richting Nederland gingen des te minder werd het. Ons pap kwam ons weer ophalen bij het station en bracht ons weer veilig thuis.

Het was fijn om Anouk, Mirthe en ons mam ook weer te zien. Toevallig was ons mam net met ons Monique aan het bellen dus daar heb ik ook nog even gezellig mee zitten kletsen. Na een lekker kopje thee en koffie zijn we weer naar huis gegaan.

We hebben echt een topweekend gehad. Het zo mooi en prachtig daar. Dit hadden we echt niet willen missen. Dank jullie wel papa, mama, Monique en Robin dat we dit dankzij jullie hebben kunnen beleven.

Liefs Patricia

1. Wat heb je dat weer allemaal mooi verteld Patricia. Ik waande me weer helemaal terug in Londen. Ja, het was echt de moeite waard om die stad te mogen bezoeken.Zoveel gezien en zoveel gedaan, vooral die middeleeuwse avond was geweldig. De busreis was mooi, de overtocht met de ferry genoten we van en om dan Engeland te zien naderen was wel heel apart. Het was een druk weekend, maar we hebben er elke minuut van genoten. Ben blij dat ik dit met jou heb mogen delen. dank je wel hiervoor. En natuurlijk ook Martien, Willy, Monique en Robin bedankt dat jullie dit voor ons gedaan hebben. Het werd een weekend om nooit te vergeten. Dank je wel allemaal !!!!

2. Hey, wat toevallig. Gisteren zeg ik nog voor de grap dat jouw blog allang niet meer bijgewerkt was ** dat terwijl mijn blog al net zolang niet bijgewerkt is ;o) ** en nu zie ik ineens een heel verslag van het weekendje Londen erop staan.

Wat een leuk verslag heb je geschreven. Wat kun je toch gezellig schrijven. Volgens mij heb je je roeping gemist!
    Ja ja, je kunt wel merken dat jullie het fijn hebben gehad, de foto's zijn ook leuk geworden. Ik had ze al gezien natuurlijk. Je weet het hè...nieuwsgierig, wie ik?? nee hoor, lijkt alleen maar zo.

Mij lijkt het geweldig om in dat reuzenrad te staan en dan zo'n uitzicht over "London by night" te hebben. Wow!

Ik vind die foto toch zo leuk van jou en de langste man van de wereld. En ook die je van jezelf hebt geknipt. Hihihi, je trekt dan iedere keer zo'n leuk bekkie!

Nu nog een keer samen een foto-album hiervan maken. Daar trekken we een paar woensdagen of een zaterdag voor uit of zo. Okidoki?

Heel veel liefs en een fijne zonnige dag!